HTML

A világ, ahogyan én látom

"A természetbarát Nem csak néz, - de lát is. Meglátja a természetben Az apró csodát is..." Klein Zoltán: Természetbarát

Friss topikok

Linkblog

Archívum

2009.07.12. 17:51 Demeter

Ginkgo biloba

Bár a Nyugat-magyarországi Egyetemen faipari mérnök hallgató vagyok és fafelismerésem nem mondható rossznak, már csak abból kifolyólag is hogy tényleg érdekel. Viszont a napokban tihanyi kiruccanásunkkor találkoztam egy oylan fafajjal amit még családilag se tudtam besorolni sehova. Igazából a levelére lettem figyelmes, amik felkeltették érdeklődésemet. Így hát lefotóztam leveleit, törzsét és magát a fát, hogy otthon utána nézhessek az eredetének. Egy kis turpissággal sikerült megtalálnom eme fafaj nevét, ezek után már információ áradat lepett el :)

Ginkgo biloba
azaz Páfrányfenyő. Egy olyan fafaj, mely elterjedése a földtröténeti őskorra vezethető vissza. A Páfrányfenyők (Ginkgophyta) törzs utolsó mai nap élő faja. A legősibb fafaj jelenleg a világon, továbbá az egyik legtovább élő fafaj. Egyes példányok az 1000 évesnél is idősebbek. Legjellegzeteseb leveléről lehet könnyen felismerni, amely legyező formájú (egyes fáknál középen vágott). Státusza: Végveszélyben. Nagyszerű gyógyanyagokat lehet kinyerni leveleiből. Levelei tavasztól őszig szedhetőek, leginkább érrendszeri betegesedésre/problémákra lehet gyógyír, de ugyanígy még impotenciára, depresszióra, mandula gyulladásra és még sok egyéb nyavajára segítséget nyújthat. Ha valakit érdekel bővebben a wikipédián megtalál sok hasznos információt http://hu.wikipedia.org/wiki/Ginkgo_biloba

Lényeg hogy megörültem annak hogy lefotóztam eme ritka szépséget és utána jártam. Gondoltuk hogy kéne hozni magvakat vagy hajtást elültetni. Aztán belegondoltunk hogy nem biztos hogy bírná az érdi dombsági, hegységi klímát. Aztán utána néztem és annyira nem ritka mint én gondoltam valamilyen szinten ültették városokban is, bár én még nem futottam vele össze. De nem is ez a lényeg, hanem utánajártam mindennek és egyszer csak faterom szólt hogy nézzek csak ki az ablakom rá egy órára körülbelül. Kinéztem és mit látok édesanyám sziklakertjében? Egy kis ginkgo csemetét. Nemtudom mióta van ott, de nem figyeltem fel rá eddig még. Rohantam is ki közelebbről szemügyre venni, megbizonyosodni hogy tényleg az e. Miután konstatáltam a helyzetet megkérdeztem anyámat hogy mégis ez honnan van és mondta hogy a régi szembe szomszédunktól van aki mellesleg okleveles kertész. Mostantól különös figyelmet szentelek neki, lehet hogy átültetésre kerül sor, attól függően hogy mit derítek ki a ideális környezetéről. Bár állítólag ellenálló mind a fája mind a lombja és akár a városi körülményeket is büszkén állja. Reméljük a legjobbakat.

 

Szólj hozzá!

Címkék: fa fenyő természet élővilág növény páfrányfenyő ginkgo páfrány biloba csemete


A bejegyzés trackback címe:

https://lignator.blog.hu/api/trackback/id/tr61242084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása